Vacature Secretaris

Vacature: Secretaris Stichting DebatUnie

2 uur per week

De DebatUnie zet zich via debatonderwijs en -evenementen in voor een kritische, mediawijze en taalvaardige nieuwe generatie. Om dit doel te bereiken, organiseert de stichting DebatUnie de Benelux Debatcompetitie, waar middelbare scholieren uit Nederland, België en Suriname de retorische strijd tegen elkaar aan gaan. Als secretaris van het bestuur ben je verantwoordelijk voor het beheren van de (vergader)stukken en de interne documentatie van de stichting. Heb jij een voorliefde voor debat, een scherp oog op beleid en een proactieve werkhouding? Dan zoeken wij jou!

Geïnteresseerd in deze functie?

Solliciteren kan via Bestuur@DebatUnie.nl met een CV en een korte motivatiebrief.

Bekijk andere vacatures

Over stichting DebatUnie en onze missie

Stichting DebatUnie zet zich sinds 2016 in om het debatonderwijs te versterken onder middelbare scholieren uit Nederland, Vlaanderen en Suriname Dit doen wij door in samenwerking met onze partners debatevenementen, waaronder de Benelux Debatcompetitie, te organiseren voor verschillende leerlagen van het basis-, middelbaar- en beroepsonderwijs.. Sinds haar oprichting werkt de stichting onder één vlag met een sociale onderneming (VOF). DebatUnie VOF verzorgt debattrainingen en -lesmateriaal.

Ons doel is om zoveel mogelijk jongeren in Nederland aan het debatteren te krijgen. De DebatUnie wil debatonderwijs toegankelijk maken voor iedere leerling en student op elk niveau en op elke school. Goed debatonderwijs helpt leerlingen en studenten wegwijs te worden in de zee van (des)informatie die zij dagelijks te zien en te horen krijgen. Debatteren is bij ons een “serious game”. Spelenderwijs worden jongeren beloond voor hun creativiteit, analytisch denken en teamwork. Zo versterken wij burgerschapsonderwijs en dragen wij bij aan de democratische samenleving.

Jouw rol

Als secretaris ben jij verantwoordelijk voor de documentatie van het bestuur. Samen met de andere bestuursleden bewaak je de missie en de financiën van de stichting en beoordeel je vanuit die gedachte projecten, fondsenaanvragen, jaarverslagen, overeenkomsten en andere beleidsdocumenten. Je stelt de jaarrekening op en legt verantwoording af aan de Raad van Toezicht. Het bestuur vergadert eens in de twee weken.

Als secretaris ben je verantwoordelijk voor:

• Het beheren van de notulen van bestuursvergaderingen;
  • Het beheren van het archief van de stichting;
  • Het documenteren en archiveren van documenten als jaarverslagen en evaluaties;
  • Het aansturen van publicaties, nieuwsbrieven en het bijhouden van de website.

Wie zoeken wij?

Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste kandidaat met affiniteit met debat en de missie van de DebatUnie.

Als secretaris:

• Heb je ervaring met debatonderwijs;
  • Beschik je over voldoende relevante bestuurservaring;
  • Schrijf je foutloos Nederlands;
  • Kan je goed overzicht houden
  • Kan je je verdiepen in beleidsstukken en weet je hoofd- en bijzaken te scheiden;
  • Leg je makkelijk (telefonisch) contact;
  • Ben je beschikbaar om ongeveer 2 uur in de week aan bestuurstaken voorzitterstaken te besteden en aanwezig te zijn op toernooidagen en andere evenementen.

Starttijd van deze functie: per direct

Wat bieden wij?

We bieden een uitdagende, veelzijdige en flexibele vrijwilligersfunctie waarmee je maatschappelijke impact kunt maken. De DebatUnie is een jonge, groeiende organisatie met veel energie en groeimogelijkheden. Op vrijwillige basis kan jij je inzetten voor het debatonderwijs in het Nederlandse taalgebied en zo het verschil maken voor een brede groep jongeren. Het bestuur wordt in zijn activiteiten bijgestaan door de DebatUnie VOF. Leden van het bestuur kunnen hun voor de DebatUnie gemaakte reis- en onkosten declareren.