Benelux Debatcompetitie

Finale

Het Laatste Nieuws

By Iris Plateijn 11 Sep, 2023
Meld je nu aan voor het event van 29 september!
By Lukas van Dongen 23 Aug, 2023
Welkom op onze nieuwe website!

Wedstrijdvormen

Lagerhuis+

Deze debatvorm is met name bedoeld voor beginnende debaters uit de tweede tot en met vierde klas. De ‘vrije fase‘ van 8 minuten, waarbij alle deelnemers uitgedaagd worden om actief deel te nemen in het debat, wordt voorgegaan door 2 rondes van speeches.

Hogerhuis

Hogerhuis is geschikt voor debaters met ervaring. Deze uitdagende vorm heeft een formele opzet, waarbij de deelnemers één speechbeurt van 4 minuten krijgen om deel te nemen aan het debat. Dit maakt het mogelijk om argumenten grondig te onderbouwen en elkaar uitgebreid kunnen bevragen.

Retorica

Bij het onderdeel retorica geven leerlingen speeches over een van te voren bepaald onderwerp. Iedere deelnemende school vaardigt twee leerlingen af voor het retoricaonderdeel. Het duo mag voor iedere ronde zelf beslissen wie spreekt. Dit onderdeel is bedoeld voor beoefende sprekers uit de derde tot en met zesde klas.

Heb je vragen over onze toernooien?

Jozan de Roos

Toernooicoördinator

benelux@debatunie.nl

Onze Partners

Ik wil mijn school inschrijven voor:

*De inschrijving voor het toernooi van 12 april in Leiden is gesloten

NB: Na het insturen van dit formulier ontvangt u een maand voor elk toernooi het verzoek om teams op te geven voor de verschillende wedstrijdonderdelen. U hoeft dus bij inschrijving nog niet exact te weten hoeveel teams u gaat sturen en in welke onderdelen.

€ 70 Lagerhuis+ team (3 tot 5 leerlingen)

€ 50 Hogerhuis team (3 leerlingen)

€ 35 Retorica team (2 leerlingen)

Liever Jureren?

Naast deelnemers is Stichting DebatUnie natuurlijk ook op zoek naar nieuwe juryleden! Als Jurylid ben je een onmisbare schakel op onze toernooidagen en maak je kennis met gelijkgestemden.

Blijf op de hoogte!

Mis niets door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief.